Summertime….

…. and the living is easy 🎶🎶

Heel easy deze dagen. De eerste week van onze zomervakantie is omgevlogen. Wat heb ik nu eigenlijk gedaan? Bar weinig maar wel ontzettend genoten. ’s Morgens om 09.30 uur voor het eerst je ogen open maken, een ongekende luxe. Lekker buiten ontbijten. Af en toe een wasje draaien, buiten ophangen en een half uur later weer afhalen. Met de hondjes wandelen. Een middagje zwemmen met de kinderen. Lekker thuis in de tuin vertoeven. Verhuizen van mijn ligbed naar mijn hangmat en weer terug en daarmee de schaduw achterna reizen.

IMG_2278

In alle rust lekker lezen, uren aan een stuk. Instagram aan het ontdekken. ’s Middags een siësta houden. ’s Avonds lang buiten zitten als het afkoelt. Gezellig buiten eten. Spelletje dammen. Zelf ijs maken. Vlees op de BBQ. Dit is vakantie zoals vakantie bedoeld is. Maar dan wel lekker in eigen huis en tuin. Niets moet, niksen mag.

Last van mijn MS? Zeker wel. Mijn linker hand functioneert al dagen niet meer. De kracht is eruit, af en toe schiet er een pijnscheut doorheen. Maar dat mag de pret niet drukken. Want ondanks (of misschien moet ik zeggen dankzij) de warmte komt mijn lijf tot rust. Komt mijn hoofd tot rust. Ik vergeet de dagen van de week, vergeet de tijd. Ik voel me goed. Nog twee hete dagen in het vooruitzicht en dan gaat de temperatuur weer wat omlaag. Nog even doorbikkelen met niets doen, oh wat erg 😉. En als de temperaturen dan weer wat meer Nederlands worden, is het tijd om iets te gaan ondernemen. Dagje Amsterdam, dagje Apenheul. Paar dagen Texel.

Maar morgen en overmorgen neem ik nog maar eens een slipperdag. Zet ik geen wekker. Verruil ik ’s ochtends mijn bed binnen voor mijn ligbed buiten. Verhuis ik van mijn ligbed naar mijn hangmat en weer terug. Zit ik met mijn neus in een leesboek en geniet ik met volle teugen. Life is good!

Zomer 2018, in meerdere opzichten nu al onvergetelijk ☀️☀️☀️

IMG_2277

 

 

 

Een gedachte over “Summertime….

Plaats een reactie